در زندگی کارآفرینان، نخستین گام " ایده" است اما در نهایت تنها بعضی از ایده ها تبدیل به کسب وکار میشوند؛ اما پیش از بررسی عوامل گزینشکننده ایده، چه راههایی برای جذب ایده های استارتاپی وجود دارد؟
“ما همواره آن را می شنویم: سرعت، سرعت، سرعت. سرعت. ما به طور کل معتقدیم که سریع رساندن یک محصول به دست مشتری برای موفقیت همه استارتاپ ها ضروری است، اگر شما سعی می کنید این کار را به سرعت انجام دهید که باعث می شود شما اشتباهات زیادی را مرتکب شوید و در نهایت موجب شکست شما خواهد شد. ”
اگر در شهرهای بزرگ یا هر جای دیگر زندگی میکنید به احتمال زیاد از محبوبیت روزافزون «اوبر» مطلع هستید. شرکتی که خدمات مسافربری از طریق گوشیهای تلفن همراه هوشمند را ارایه میدهد.
فارغ از اینکه چقدر محصول، سرویس یا اپلیکیشن شما خوب باشد، زمانی مفید خواهد بود که بتوانید آن را به دست مشتریهای هدفتان برسانید. شاید به نظر برسد که پس از نهایی کردن محصول، فروش آن بسیار ساده خواهد بود اما این موضوع بههیچعنوان صحیح نیست. فاکتورهای بیشماری باید برای ارائه محصول به بازار مدنظر قرار گیرند. ازجمله این فاکتورها، بخشی از صنعت که در آن فعالیت میکنید، سختافزاری بودن یا دیجیتالی بودن محصولی که میفروشید، کانالهایی که برای جذب مشتری استفاده میکنید و مواردی دیگر ازایندست هستند.
تا بهحال به مشکلات نابینایان و کمبینایان در جامعه فکر کردید؟ این گروه از افراد در جامعه ما با مشکلاتی برای تردد روبرو هستند. همیار بینا استارتآپ ای است که با تولید محصولی هوشمندانه سعی در حل بخشی از مشکلات این قشر از جامعه کرده است.
در دنیای کنونی کارآفرینان در مقایسه با گذشته، گزینههای بسیار متنوعتری برای تأمین مالی کسبوکار نوپای خود در اختیار دارند و هر شخصی میتواند به آسانی در استارتآپ گمنامی که شاید غول آینده دنیای تجارت باشد، سرمایهگذاری کند.
ممکن است ایدهی خیلی درخشانی برای راهاندازی استارت آپ خودتان داشته باشید و یک مدل تجاری خوب برای آن طرح کرده و تحقیقات بازار را به خوبی انجام داده باشید ولی اگر تمرین تیم سازی نداشته باشید و هنگام شبکه سازی برای اجرای ایدهتان از افراد درستی استفاده نکنید، به زودی استارت آپ شما با شکست مواجه خواهد شد.