مغایرتهای بانکی 12 میلیارد خسارت زد
اختلال در تراکنشها و بروز تراکنشهای ناموفق و دارای مغایرت در سال گذشته موجب شد شبکه بانکی از این بابت حدود 12 میلیارد تومان به عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کند.به گزارش ایسنا، در سالهای اخیر وجود تراکنشهای ناموفق و دارای مغایرت همواره موجب نارضایتی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی می شد و حتی هنوز هم این روال با وجود ترمیم های انجام شده، هر چند محدودتر از گذشته ادامه دارد.تراکنشهای دارای مغایرت، تراکنش هایی هستند که عمدتا عملیات بانکی انجام شده از سوی مشتری به نتیجه نمی رسد، مثلا در هنگام انتقال وجه از یک کارت به کارتی دیگر، پول از حساب مبدأ کسر میشود و به حساب مقصد واریز نمیشود و در نهایت مشتری بدون دریافت خدمت برای مدتی امکان دسترسی به پول خود را از دست می دهد.
براساس مصوبه سال 1392 شورای پول و اعتبار قرار شد به مشتریانی که از انواع خدمات پرداخت های الکترونیکی استفاده می کنند اما به دلیل ضعف در سامانه، وجوه این افراد تا مدتی در دسترس آنها قرار نمی گیرد، مبالغی پرداخت شود. این طرح از فروردین ماه 1393 به مرحله اجرا رسید.