با حضور بیش از 150 شرکت خارجی؛
سومين نمایشگاه بين المللى صنعت ساختمان برگزار می شود
بخش اقتصادی:سومين نمایشگاه بين المللى صنعت ساختمان پروژه ایران با حضور بیش از 150 شرکت خارجی از 23 کشور،از 4 تا 7 اردیبهشت ماه درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزارمی شود.به گزارش خبرنگارما، نماینده شرکت نمایشگاه های آرمان تجارت دیران گفت:ما باور داریم که میتوانیم با برگزاری نمایشگاههایی که بیش از نیمی از شرکتهای حاضر درآن خارجی هستند،تکنولوژیهای جدید، شیوههای جدید،مواد اولیه جدید،کسب و کارهای جدید،ماشینآلات جدید و تجربههای جدید به بازار ایران وارد کنیم.درشرایط فعلی که درهای اقتصاد جهانی، به روی ایران باز شده است،صنایع و بازار ایران بیش ازهر زمانی به این موارد نیاز دارد.حیدر مشمیش افزود:این مجموعه به مدت 35 سال نمایشگاههای بزرگی را درکشورهای مهم منطقه خاورمیانه از جمله عراق،قطر،عربستان،مصر،لبنان و امارات برگزار نموده است.مهمترین نمایشگاهی که این گروه برگزار میکند،مجموعه نمایشگاههای پروژه است که تاکنون چندین دوره در کشورهای قطر،مصر، لبنان و عراق (اربیل و بغداد) برگزار شده است.این نمایشگاه تمرکز زیادی بر حوزه ساختمان دارد و به شرکتهای بزرگ و معتبر جهان که قصد دارند در بازار خاورمیانه فعالیت کنند، فرصت میدهد تا به صورت مستقیم با فعالان این صنعت ارتباط برقرار کنند.
این نمایشگاه تمرکز زیادی بر حوزه ساختمان دارد و به شرکتهای بزرگ و معتبر جهان که قصد دارند در بازار خاورمیانه فعالیت کنند، فرصت میدهد تا به صورت مستقیم با فعالان این صنعت ارتباط برقرار کنند. این شرکت، قصد دارد با توجه به فضای جدید اقتصاد ایران، سومين نمایشگاه بين المللى صنعت ساختمان پروژه ایران را با حضور بیش از 150 شرکت خارجی از 23 کشور ، از 4 تا 7 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار نماید. وی افزود:يکی از بزرگترین مزیتهای IFP Group ارتباطات قدرتمندی است که با بیش از 50 برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی و سازمانهای دولتی توسعه تجارت در اروپا، آسیا و آفریقا دارند و آنها را برای حضور در نمایشگاههای خاورمیانه ترغیب و تشویق میکنند. در نمایشگاههایی که IFP GROUP برگزار کرده است، بیش از 80 درصد شرکتکنندگان خارجی و حدود 20 درصد دیگر شرکتهای همان کشور بودهاند. اعتبار نمایشگاههای این گروه به دلیل حضور پرشمار و پرقدرت شرکتهای خارجی است. در آخرین نمایشگاهی که این شرکت در قطر برگزار کرد بیش از 2000 شرکت از 50 کشور مختلف دنیا حضور داشتند. برای برگزاری این نمایشگاه 30 نهاد دولتی و سازمانی از IFP Group حمایت و با آن ها همکاری نمودند.
حیدر مشمیش درخصوص جذابیت ایران در این عرصه اظهارد اشت:ایران یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه است و به دلیل اینکه فعالیت های اصلی ما نیز ما در خاورمیانه است، ترجیح میدهیم در ایران هم حضور پرقدرتی داشته باشیم. ناگفته نماند که بازار ایران برای شرکتهای بینالمللی جذابیت بسیار زیادی دارد و حضور پیاپی هیئتهای تجاری از کشورهای اروپایی در تهران، نشاندهنده علاقه فعالان اقتصادی این کشورها برای حضور در بازار ایران است. با توجه به توافقی که پس از مذاکرات هستهای حاصل شده، جذابیت بازار ایران، برای شرکتهای بینالمللی دوچندان شده است.
نماینده شرکت نمایشگاه های آرمان تجارت دیران تصریح کرد:ایران در صنعت نمایشگاهی، کشوری با تجربه محسوب می شود و گروه IFP Group حدود 15 سال است که با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاههای ایران ارتباط دارد. ما با توجه به 35 سال سابقه کاری که داریم بر این باور هستیم که میتوانیم تجربههای خودمان و فرصتهایی را که در اختیار داریم، با صنعت نمایشگاهی و بازار ایران به اشتراک بگذاریم. نمایشگاههایی که در ایران برگزار میشوند هرچند تحت عنوان بینالمللی برگزار میشوند اما بیشتر فرصتی برای ارتباط شرکتهای داخلی با یکدیگر است و شرکتهای خارجی محدودی در این نمایشگاههای حضور پیدا میکنند. به همین دلیل نمایشگاههای ایران بیشتر به گردهمایی فعالان صنف شبیه است و به ندرت حرف تازه، تکنولوژی جدید یا پدیده نوظهوری از خارج از بازار ایران در این نمایشگاهها به منصه ظهور گذارده می شوند.وی ادامه داد:ما باور داریم که میتوانیم با برگزاری نمایشگاههایی که بیش از نیمی از شرکتهای حاضر در آن خارجی هستند، تکنولوژیهای جدید، شیوههای جدید، مواد اولیه جدید، کسب و کارهای جدید، ماشینآلات جدید و تجربههای جدید به بازار ایران وارد کنیم. در شرایط فعلی که درهای اقتصاد جهانی، به روی ایران باز شده است، صنایع و بازار ایران بیش از هر زمانی به این موارد نیاز دارد. شرکتهایی که با همکاری نمایشگاه پروژه ایران وارد ایران می شوند، تاکنون هیچ تجربه همکاری با شرکای تجاری ایرانی نداشته اند اما اطلاعات کافی از بازار ایران دارند و آماده هستند با شرکتهای ایرانی، همکاریهای تجاری پایداری را ایجاد کنند. برای شرکتهای ایرانی نیز همکاری با شرکتهای معتبر خارجی یک فرصت مناسب است تا کسب و کار خود را توسعه دهند. ما در تلاش هستیم با برگزاری «نمایشگاه پروژه ایران»، یک فضای کسب و کار جدید برای هر دو طرف ایجاد کنیم تا هم شرکتهای ایرانی و هم شرکتهای بینالمللی به منافع ارزشمندی دست یابند.
وی بیان کرد:نمایشگاه پروژه ایران در سالهای گذشته صرفا برای معرفی این رویداد به مشارکت کنندگان خارجی و مخاطبان ایرانی بود بنابراین چندان گستردگی نداشت، اما امسال خیلی حرفهای تر قصد ظاهر شدن داریم. یکی از برنامه های اساسی ما برپایی سمینارهای تخصصی با مشارکت چهره های شناخته شده ایرانی در زمینه صنعت ساختمان است. کارشناسان ایرانی قرار است به نمایندگان کشورهای خارجی یاد بدهند چگونه و با چه هدفی وارد بازار ساخت و ساز ایران شوند.
دومین برنامه ما دعوت از نمایندگان بین المللی حوزه صنعت ساختمان از کشورهایی مختلف است که در قلب نمایشگاه پروژه ایران یک همایش تخصصی نیز با محوریت آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان در جهان برگزار کنند. نمی خواهیم امسال فقط یک نمایشگاه داشته باشیم بلکه سعی داریم پروژه ایران یک منبع غنی تجاری در زمینه ساختمان باشد که همه بتوانند از آن بهره برداری کنند. از آشنایی شرکت ها با یکدیگر و برقراری ارتباطهای رو در رو و مباحثه های تخصصی تجاری گرفته تا آموزش همه جانبه مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از برنامه های مختلف خواهد بود.نماینده شرکت نمایشگاه های آرمان تجارت دیران خاطر نشان کرد:به عقیده من پروژه ایران تنها یک فرصت برای شرکت های خارجی نیست، بلکه یک شانس برای شرکت های ایرانی نیز محسوب می شود، چرا که فرصت شناخت بازارهای جهانی را می یابند. بنابراین ما ارتباط خوبی را با وزارتخانهها، سازمانهای دولتی و غیردولتی، اتاقهای بازرگانی برقرار کردیم تا ضمن باخبر شدن از نقطه نظرات آنها از حضورشان در برنامه های خودمان بهره مند گردیم. سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن صنفی کارفرمایی طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان شهر تهران، مؤسسه توسعه و تحقيق صنعت احداث و انرژی، شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، فنی و حرفه ای کشور،SMART INVEST Iran و برخی سازمانهای کوچک و بزرگ دیگر در این زمینه قول همکاری داده اند.
شرکت نمایشگاه های آرمان تجارت دیران از کلیه ارگان ها و سازمان هایی که ما را در برگزاری این نمایشگاه یاری نموده اند قدردانی می نماید و از همه عزیزان دعوت می کند با حضور خود در سومین دوره نمایشگاه بین المللی پروژه ایران، ما را مفتخر بفرمایند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در تاریخ 4 اردیبهشت ماه در سالن 38 با حضور مقامات انجام می گردد. امیدواریم این نمایشگاه پلی برای ارتباط بیشتر کشورها و پیشرفت های دو جانبه گردد.
در ادامه نشست آینه چیان مدیر عامل شرکت اسمارت اینوست گفت: به پشتوانه شناخت عمیقی که در بازار این افتخار داریم که جز پشتوانه های پروژه ایران در سال 96 باشیم. وی ادامه داد: این نمایشگاه یک رویداد بین الملی است کمک خواهد کرد و سطح برقراری ارتقا پیدا کند .یکی از فعالیت های ما در پروژه ایران جلب حامیان معنوی است.وی عنوان کرد: قرار است این نمایشگاه فراتر از نمایشگاه باشد یکی از نکات مهم این است شرکت گنندگان خارجی در درجه اول با توانمندی بومی و ملی ما آشنا شوند. وی در خصوص سمینار های برگزاری این نمایشگاه بیان کرد:در روز اول سمینار با موضوع بازار ساخت و ساز داخلی ،روز دوم روند و شیوه های عرضه و تقاضا و مناقصات در ایران ،روز سوم شیوه های کسب و کار در ایران وچهار چوب های مالی و حقوقی از موضوعات سمینار هستند. سومین دوره نمایشگاه بین الملی پروژه ایران با حضورعلیرضا آینه چیان مدیرعامل شرکت اسمارت اینوست و حیدر مشمیش نماینده شرکت نمایشگاه های آرمان تجارت دیران دوشنبه 1396/1/28برگزار شد.