درخشش استارتاپها در نمایشگاه الکامپ
بیست و سومین نمایشگاه الکامپ، در حالی امسال در روزهای گرم تابستان کار خود را آغاز کرد که بزرگترین سالن خود را به شرکتهای نوپا اختصاص داد.
الکام استارز ۹۶ میزبان ۳۳۸ استارتاپ ایرانی بود که با استقبال کمنظیری نسبت به دوسال گذشته به معرفی ایدهها و ارائه محصولات و خدمات خود به علاقمندان در این حوزه پرداختند.
از ویژگی های خوب برگزاری این دوره از نمایشگاه اختصاص دو جایگاه ویژه در سالن۸ و ۹ الکامپ بود؛ جایگاه اول برای ارائه استارتاپها در نظر گرفته شدهبود که هر کدام از آنها این فرصت را داشتند تا در حضور داورانی که بهنوعی مشاوران و منتورهای متخصص در حوزه کسبوکار هستند ، طرح تجاری خود را معرفی کرده و از نظر کارشناسان در اینباره اطلاع یابند.
جایگاه بعدی در گوشه دیگر سالن نمایشگاه در جهت جذب سرمایه برای استارتاپ تشکیل شده بود. این بخش تحت عنوان اتاق ویژه و البته محرمانه، بستری را برای استارتاپها فراهم کرد تا تعامل بیشتری با سرمایهگذاران از صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر ایجاد کنند و بتوانند ایده خود را در حضور آنها مطرح کرده و نظرشان را به خود جلب نمایند.
حضور چشمگیر شتابدهندهها و سرمایهگذاران در کنار استارتاپهای پر انگیزه نویدبخش آینده اقتصادی روشن در جهت تحول ساختار کسب وکارهای سنتی خواهد بود و بهزودی شاهد موفقیتهای جوانان پرتلاش این حوزه در داخل و خارج از ایران خواهیم بود.