خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نکته ای برای کارآفرینان

سه گام برای بقاء در طبیعت | نکته ای برای کارآفرینان
عنوان “زنده ماندن در شرایط سخت”، “بقا” و “رهایی”، به مجموعه مهارت هایی گفته می شود که یک فرد یا تیم به وسیله آن ها می تواند خود را از شرایط دشوار رهایی بخشد و زنده بماند.

مجموعه مهارت هایی که در طول صدها سال به مرور شکل گرفته و کامل شده و حیاتی است؛ می تواند فاصله بین مرگ تا زندگی را شامل شود.
در امداد و نجات به موقعیت هایی که در آن کمبود منابع ( آب و غذا، زمان، انرژی، سلامتی، دما، هوا، پایداری و  …. ) وجود دارد، بحران می گوییم.
سه گام اساسی برای بقا در طبیعت
۱٫ توقف فعالیت ها: در مواقع بحرانی اکثر افراد سرگردان و بی هدف به راه خود ادامه می دهند. مهم ترین کار شما در صورت بروز یک شرایط بحرانی باید توقف فعالیت ها و ارزیابی شرایط بحرانی پیش آمده و حفظ انسجام و یکپارچگی تیم باشد.
۲٫ تشخیص موقعیت و اولویت بندی نیازها: در این مرحله شما باید مهم ترین نیازهای خود را برای بقا در شرایط محیطی که در آن هستید تشخیص دهید و آن ها را به ترتیب اولویت برای خودتان فراهم کنید. مهم ترین این عوامل شامل موارد زیر است اما تعیین دقیق آن ها بستگی به موقعیت محیطی که در آن هستید دارد:
– ضرورت های ایمنی، پوشاک، سرپناه و آتش
– ارسال پیام کمک، سوت، فریاد، بی سیم، موبایل
– زنده ماندن (غذا و آب)
– ادامه مسیر با کمک نقشه یا بدون کمک نقشه
– سلامت روانی و جسمی افراد مانند آسیب ها و زخم ها و …
۳٫ ابتکار عمل: برای برآورده کردن نیازها از تجهیزات همراه یا از مواد طبیعی که در اطراف وجود دارد استفاده کنید. بعد از اینکه نیازهایتان را در پنج زمینه اصل قبلی تعیین کردید و اولویت بندی آن ها را مشخص کردید، باید این نیازها را برطرف کنید. در بعضی مواقع نیازهای شما به راحتی برآورده می شود و در اختیار است و در بعضی مواقع نیاز به خلاقیت و ابتکار عمل شما دارد.
و اما ارتباط آن با کار آفرینی:
راه اندازی یک کسب و کار با بحران ها و مشکلات زیادی هم راه است و کار آفرینی بیشتر از آن . (تفاوت اشتغال زایی با کارآفرینی را مطالعه کنید.)
در این گونه شرایط معمولا افراد گیج می شوند و امکان دارد یا کار های بدون اولویت انجام دهند و یا در بیشتر مواقع بحران منجر به درگیری داخلی بین اعضا تیم شده و شاکله تیم را ازبین می برد. پس به جای جنگیدن با هم، چند لحظه به شرایط پیش آمده از جنبه های مختلف توجه کنید. در میانه بحران جایگاه تقسیم گناهان افراد نیست.
توجه کنید که بحران دقیقا به چه دلیل و در کدام حوزه بوجودآمده است (بازاریابی، منابع انسانی، فنی، مجوزهای قانونی، لجستیک، …) و بعد از آن به جای دیگر سرایت کرده است و از همان نقطه ابتدایی شروع به اصلاح کنید.
یک هماهنگ کننده (مدیر بحران) مشخص کنید.
اولویت های اصلی را مشخص کنید و مسئولیت های حل مشکل را بین افراد تیم (حتی دوستان خارج از تیم) تقسیم کنید.
برای حل هر قسمت حداقل این سه مورد را مشخص کنید : ۱. میزان وقت مورد نیاز ۲. هزینه مالی لازم ۳. فرد مسئول و حوزه اختیاراتش
فراموش نکنید که یک فیل را چگونه میخورند ؟    لقمه لقمه
پس مشکل را به قطعات کوچک تقسیم کنید و هر قسمت را توسط یک نفر حل کنید. از دوستان کمک بگیرید، اگر در این موقع به کمک شما نمی آیند پس چرا اسم دوست را برایشان انتخاب کرده اید ؟!
جلسات و یا گزارش دهی پیشرفت کار را به صورت مداوم داشته باشید.
از مشتری ها و کسانی که از بحران آسیب خورده اند عذر خواهی کنید و برایشان به صورتی جبران کنید.
پس از عادی شدن اوضاع، هم دلائل ایجاد بحران و هم عملکرد خود را ارزیابی کنید.

منبع: http://www.isfahanplus.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید