شش تفاوت کارآفرینی و اشتغال زایی
از تفاوت کارآفرینی با اشتغالزایی چه می دانید؟ کارآفرینی امروزه به واژه ای متداول در گفتگوهای روزانه تبدیل شده است اما هنوز اغلب افراد آن را با اشتغالزایی اشتباه می گیرند. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت های میان این دومفهوم پرداخته و هریک از این دو را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.
اعتماد به نفس، تعالی و استقلال ؛ آموزههای کسبوکار از چهار کارآفرین بزرگ
کارآفرینان بزرگ اغلب آموزههای بزرگی برای به اشتراک گذاشتن دارند. داستان آنها یادآور میشود – به خصوص در کسبوکار – شکست اجتنابناپذیر است. درحالیکه امکانپذیر نیست تمام شرایط را کنترل کنیم، آنچه میتوانیم کنترل کنیم پاسخ ماست؛
هفت عادت برای کسب و کار موفق
برای کسب و کار موفق باید هفت عادت کلیدی ایجاد کنید.
نبودن یا فقدان هر یک از این عادتها می تواند گزاف باشد.زمانی که شما صلاحیت و لیاقت در هر یک از این سطوح را پیدا کنید سریعتر و راحتر از سایر رقبایتان می توانید به نتایج فوق العاده ای برسید.
1- برنامه کامل و سراسری:
اکوسیستم کارآفرینی و اکوسیستم کسب و کار: تفاوت در چیست؟
اکوسیستم کارآفرینی ویژگی های مشترک زیادی با اکوسیستم طبیعی دارد؛ برای مثال ویژگی های ضروری (که خدمات اکوسیستم نامیده می شود)، اثرات مرتبط به هم، تعاملات تعبیه شده محلی، ویژگی های پویا و اکوسیستم غیر پویا. پیش از ارائه توضیح بیشتر در این مورد، لازم می دانم عبارت دیگری که باعث سردرگمی
پینترست (Pinterest) چیست و چطور میتواند به برند شما کمک کند؟
امروزه بحث شبکه های اجتماعی در خصوص برندینگ برای صاحبان مشاغل و کسب و کار بسیار حائز اهمیت شده است و مهمتر اینکه کدام شبکه ها برای آنها مناسب است و چه خصوصیاتی دارند و چگونه می تواند به آنها کمک کنند. تا به امروز آشنایی بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار بیشتر به شبکه های اینستاگرام، فیسبوک
۵ درس کسب و کار از میلیاردرهای پیشکسوت
اگر اینترنت را جستوجو کنید و به دنبال توصیههایی در مورد کارآفرینی و کسب و کار باشید، همیشه چیزی برای خواندن پیدا خواهید کرد. متاسفانه، بسیاری از توصیهها ترکیب کیفی دارند و آدمهایی آنها را گفتهاند که لزوما در هیچکاری موفق نبودهاند. از نظر من، “کسی ” که این توصیه را عنوان کرده است به همان اندازه
۱۴توصیه عالی فیسبوکی برای ساختن برند کسب و کار
اگر از فیسبوک شخصیتان به عنوان ابزاری برای اطلاعرسانی دربارهی خودتان یا ساختن برند کسب و کار خود استفاده نمیکنید، مسلما دارید مهمترین ابزار بازاریابی رایگان دنیا را از دست میدهید. بله، گفتم “رایگان”. بیش از نیمی از جمعیت برخط دنیا از فیسبوک استفاده میکنند، و تا پایان ۲۰۱۵ ماهانه
از این ۱۰ اشتباه در نامگذاری برند تان دوری کنید
یکی از مهمترین عناصری که در بنا نهادن یک برند باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب نام مناسب برای آن است. یک نام درست برای برند نه تنها میتواند شمایی کلی از محصولات یا خدمات برند را بهدست دهد، بلکه ابزاری برای شناخت و به خاطرآوری برند نیز باشد. همچنین میتواند همچون یک دارایی با ارزش که ویژگیهای
۱۰ شعار کسب و کار برندهای مشهور
استفادهی درست و مناسب از پیام تبلیغاتی و شعار کسب و کار در تبلیغات برندها میتواند مثل یک واژهی جادویی به محبوبیت و شهرت هرچه بیشتر آنان کمک کند.
در این نوشتار از ۱۰ شعار کسب و کار برندهای مشهور جهان برای شما میگوییم.
۷ نکته که قبل از هر مذاکره باید بدانید
قبل از ورود به هر مذاکره با این ۷ نکتهی مهم ضروری خودتان را آماده کنید.
از بازار کهنهفروشها گرفته تا اتاقهای هیات مدیره، چه دوست داشتهباشید چه دوست نداشتهباشید، در تمام طول زندگیتان در حال مذاکره خواهید بود.
۴ رمز درآمدزایی برندهای بزرگ
این روزها با گسترش مصرف گرایی در بین مردم رفتاری تازه را با نام وفاداری به برند شاهد هستیم که در واقع این وفاداری به برند در میان مشتریان مهمترین نقش را در درآمدزایی برای شرکتهای بزرگ و کوچک داشته است.
۱. مشتری شگفت زده میشود
۹ اشتباه خطرناک کسب و کار در دهه ۲۰ سالگی زندگیتان
در حالی که رسانههای عمومی سالهای دههی ۲۰ سالگی زندگی را سالهای پرسه زدنهای بیهدف و خوشگذرانی و بیفکری نشان میدهند، ولی حقیقت این است که دهه ی ۲۰ سالگی زندگی انسان دهه بسیار مهم و تعیین کنندهای است. در واقع این دهه مدت زمان بسیار حیاتی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی و…
در کسب و کار خود کدام هستید؟ شکارچی، پوستکن یا شَمَن
نقش هایی را که مدیران ارشد در کسب و کار خود ایفا میکنند، میتوان با نقشهای افراد در قبیلههای بدوی، از شمن گرفته تا شکارچی، و حتی بزرگان و ریشسفیدان، مقایسه کرد. شما کدامیک از این نقشها را ایفا میکنید؟ شرکتهای نوبنیاد درست مثل قبیلههای باستانی از تعدادی اندک از آدمهایی تشکیل یافتهاند و با
۳ شگرد منحصر به فرد استیو جابز برای بازدهی بیشتر جلسات کاری
کسب و کارهای امریکائی به دلیل اشتباهاتی که در جلسات کاری شان مرتکب می شوند، سالیانه چیزی نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار ضرر می کنند. اما استیو جابز خوب مراقب بود تا اپل جزو این کمپانی ها نباشد. در ادامه قصد داریم سه راهکار عجیب و غریب این مدیرعامل افسانه ای را برای بالا بردن بازدهی جلسات کاری بررسی کنیم: