یک مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی عموما در زمان تحصیل صرفا به کسب اطلاعات مرتبط با رشته تحصیلی بسنده می کنند، راهکارهای جانبی دستیابی به شغل را اعلام کرد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بسیاری از کارفرمایان قبل از بررسی سوابق و تواناییهای فنی و علمی داوطلبان استخدام، توانمندیهای اجتماعی و فردی آنها را میسنجند تا مشاهده کنند فرد در برقراری ارتباط چگونه عمل میکند و چه ویژگیهایی را از خود بروز میدهد. رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، از «مدیرت زمان و انرژی» به عنوان یکی دیگر از توانمندیهای موردنیاز دانش آموختگان دانشگاهی جهت دستیابی به شغل مناسب نام برد و گفت: این توانمندی در هر زمان و مکان موردنیاز است و هرچه می گذرد ضرورت دستیابی به آن برای شغل مناسب بیشتر احساس میشود. نگین با بیان اینکه اولویتبندی کارها یکی از مواردی است که هر فرد باید برای آن برنامه داشته باشد، گفت: امروز «خلاقیت و
ایده محوری» را تواناییهای مهم موردنیاز دانش آموختگان دانشگاهی محسوب میشود که برای ورود به بازار کار بسیار حائز اهمیت است. این مقام مسئول افزود: همچنین، «نوآوری و تفکر خلاق» مهم ترین قابلیت یک دانش آموخته برای دستیابی به شغل مناسب و بسترساز اشتغال است و کارفرمایان برای جذب نیروی کار موردنیاز خود توجه ویژهای به این مسئله دارند. رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد: کارجویان فارغالتحصیل دانشگاهی اگر این توانمندیها را داشته باشند یک عضو موثر برای هر بنگاه اقتصادی محسوب می شوند.
روزنامه تفاهم